ביטול חיישן חמצן "O2" ממיר קטליטי.


חיישני חמצן ממלאים תפקיד מכריע במערכת ניהול המנוע של הרכב על ידי ניטור כמות החמצן בגזי הפליטה. תקלות בחיישני חמצן עלולות להוביל לבעיות ביצועים שונות ולעלייה בפליטות. להלן כמה בעיות נפוצות הקשורות בחיישני חמצן פגומים:

  1. ירידה ביעילות הדלק: חיישן חמצן לא תקין עלול לספק קריאות שגויות ליחידת בקרת המנוע, ולהוביל לתערובת אוויר ודלק עשירה או רזה. זה יכול לגרום לירידה ביעילות הדלק ולצריכת דלק גבוהה יותר.

  2. שגיאות מערכת בקרת פליטות: חיישני חמצן פגומים עלולים לגרום למערכת בקרת הפליטה לפעול בצורה לא יעילה, מה שמוביל לפליטות מוגברת של מזהמים מזיקים כמו פחמן חד חמצני ופחמימנים.

  3. נורת בדוק מנוע: אחד התסמינים הנפוצים ביותר של תקלה בחיישן חמצן הוא הדלקת נורית בדיקת המנוע בלוח המחוונים. מערכת האבחון המשולבת עשויה לזהות בעיות בחיישן ולהפעיל קוד תקלה.

  4. סרק גס או ביצועי מנוע גרועים: קריאות שגויות של חיישן חמצן עלולות לשבש את תערובת האוויר והדלק של המנוע, ולהוביל לסרק גס, היסוס או ביצועי מנוע מופחתים.

  5. בדיקות פליטות שנכשלו: חיישן חמצן לא תקין עלול לגרום לרכב להיכשל בבדיקות פליטות עקב פליטת מזהמים מוגברת מעבר לגבולות המותרים.

  6. נזק לממיר הקטליטי: אם חיישן חמצן פגום לא יתוקן, זה עלול להוביל לנזק לממיר הקטליטי, מכיוון שתערובת אוויר ודלק לא תקינה עלולה לגרום לממיר להתחמם יתר על המידה או להיסתם.

  7. על ידי ביטול תמידי ממחשב הרכב לא תידרשו להתעסק עם החיישנים יותר!