כשמדובר בתקלות מחזור גזי פליטה (EGR) ברכב, עשויות להתעורר מספר בעיות נפוצות שיכולות להשפיע על ביצועי המנוע ובקרת הפליטה. להלן כמה תקלות EGR טיפוסיות:
כשל שסתום EGR: שסתום EGR הוא מרכיב מכריע השולט בזרימת גזי הפליטה אל סעפת היניקה. שסתום EGR פגום עלול להוביל לביצועי מנוע ירודים, לחוסר סרק גס ולעלייה בפליטות.
הצטברות פחמן: עם הזמן, משקעי פחמן יכולים להצטבר במערכת ה-EGR, כולל שסתום ה-EGR ומקרר ה-EGR. הצטברות זו עלולה להגביל את הזרימה, לעכב את פעולת EGR ולהוביל לדפיקות מנוע או להפחתת הספק.
תקלה במקרר ה-EGR: מצנן ה-EGR עוזר לקרר את גזי הפליטה המוחזרים לפני שהם נכנסים מחדש לכניסה. אם מצנן ה-EGR נכשל, הוא עלול לגרום להתחממות יתר, דליפות נוזל קירור או נזק למנוע.
בעיות בחיישני EGR: חיישנים כגון חיישן מיקום EGR או חיישן לחץ EGR מפקחים ומווסתים את זרימת EGR. חיישנים לא תקינים עלולים לגרום לפעולה שגויה של EGR, להפעיל נורות אזהרה או לגרום לבעיות נהיגה.
דליפות מערכת EGR: דליפות במערכת ה-EGR, כגון צינורות או אטמים פגומים, עלולות להוביל לאובדן של מחזור גזי הפליטה, להשפיע על ביצועי המנוע ובקרת הפליטה.
מעברי EGR סתומים: הצטברות פחמן או פסולת עלולים לסתום את מעברי EGR, למנוע מחזור תקין של גזי הפליטה ולהשפיע על יעילות המנוע.
אם אתה חושד בתקלות EGR ברכב שלך, צור איתנו קשר עוד היום.