כאשר מערכת התנעה-עצירה ברכב משתבשת, זה יכול להיות מתסכל ועלול להשפיע על חווית הנהיגה הכוללת. מערכת התנעה-עצירה נועדה לכבות אוטומטית את המנוע כאשר הרכב נעצר ולהפעיל אותו מחדש כאשר הנהג משחרר את דוושת הבלם. להלן מספר בעיות נפוצות הקשורות לתקלות מערכת התחלה-עצירה:
אי התנעה מחדש: אחד הסימנים הבולטים ביותר לתקלה במערכת התנעה-עצירה הוא שהמנוע לא מתניע מחדש כאשר הרכב נעצר. זה יכול לנבוע מבעיות במנוע המתנע, הסוללה, החיישנים או מודול הבקרה.
פעולה לא עקבית: מערכת התנעה-עצירה עלולה להפגין התנהגות לא עקבית, כגון כיבוי המנוע בזמנים לא מתאימים או אי התנעה חלקה מחדש. חוסר עקביות זה יכול להיגרם על ידי קריאת חיישן שגויה או שגיאות תקשורת בתוך המערכת.
נורות אזהרה: אם ישנה תקלה במערכת התנעה-עצירה, היא עלולה להפעיל נורות אזהרה בלוח המחוונים, כגון נורית סימון מנוע או מחוון אזהרה ספציפי של מערכת התנעה-עצירה.
בעיות סוללה: מערכת ההתחלה-עצירה מסתמכת על סוללה בריאה כדי לפעול ביעילות. אם המצבר של הרכב חלש או ישן, הוא עלול להתקשה לתמוך בהתנעות המנוע התכופות, מה שיוביל לתקלות במערכת.
בעיות בחיישנים: חיישנים המנטרים פרמטרים שונים של הרכב, כמו טמפרטורת מנוע, לחץ בלמים ומתח המצבר, ממלאים תפקיד מכריע בפעולת מערכת ההתחלה-עצירה. חיישנים לא תקינים עלולים לשבש את תפקוד המערכת.
תקלות בתוכנה: לעיתים, ניתן לייחס תקלות במערכת התנעה-עצירה לתקלות תוכנה או שגיאות ביחידת הבקרה האלקטרונית של הרכב (ECU). עדכון התוכנה או כיול מחדש של המערכת עשויים לסייע בפתרון בעיות אלו.
אם אתם חווים תקלות במערכת התנעה-עצירה ברכבכם, רצוי לבצע בדיקה ואבחון של המערכת על ידי איש מקצוע. במקרה והחלטתם "להעיף" את המערכת הזאת מחייכם אנחנו בפגסוס נבטל לכם אותה!